Pelaporan PENCAPAIAN Piagam Pelanggan oleh JPBD Perak dibuat secara tahunan.
Berikut ialah Pencapaian Piagam Pelanggan JPBD Perak bagi Tahun 2016.
Piagam Pelanggan |
Pencapaian (Peratus) |
Piagam Pelanggan 1 MengURUSETIAKAN Mesyuarat Jawatankuasa Perancang Negeri Tiga (3) Kali Setahun |
100 % |
Piagam Pelanggan 2 Memberi ulasan perancangan BAGI PERMOHONAN KEBENARAN MERANCANG Tidak Melebihi 14 Hari |
60 % |
Piagam Pelanggan 3 MENYELARAS PENYEDIAAN rt DAN RKK SERTA MEMANTAU PERLAKSANAaNYA Berdasarkan Program Rancangan Malaysia 5 Tahun |
100 % |
Piagam Pelanggan 4 MENYEDIA PELAN PROJEK KHAS Dalam Tempoh 60 Hari |
100 % |
Piagam Pelanggan 5 MENGADAKAN MESYUARAT DENGAN KETUA UNIT PUSAT SETEMPAT (OSC) Dua (2) kali setahun |
33 % |
Piagam Pelanggan 6 MENYAMPAIKAN KEPUTUSAN BERTULIS LEMBAGA RAYUAN KEPADA PERAYU DAN RESPONDEN Dalam Tempoh 10 Hari Dari Tarikh Keputusan Diterima Daripada Pengerusi Lembaga Rayuan |
100 % |
Piagam Pelanggan 7 MEMBEKAL MAKLUMAT PERANCANGAN (KATEGORI TIDAK BERPERINGKAT) Dalam Tempoh 5 Hari |
93 % |
Piagam Pelanggan 8 MEMBERI LAYANAN KAUNTER DENGAN BERBUDI BAHASA Dalam Tempoh 5 Minit |
100 % |
Piagam Pelanggan 9 MEMBERI ULASAN PERANCANGAN KE ATAS PERMOHONAN PERANCANGAN TAPAK Dalam Tempoh 30 Hari |
95 % |
Piagam Pelanggan 10 MEMBUAT KEPUTUSAN TERHADAP PERMOHONAN KEBENARAN MERANCANG DI BAWAH SUB SEJSYEN 5(2), AKTA 172 Tidak Melebihi 108 Hari | 100 % |
Piagam Pelanggan 11 MEMBERI MAKLUMBALAS KEPADA PERTANYAAN/MAKLUMBALAS/ADUAN DITERIMA MENERUSI INTERNET |
100 % |
sumber : Bahagian Perancangan Korporat JPBD Perak